Aug 19, 2010

Bersabarlah wahai temanku Nureen!!


Bismillah.



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Sesungguhnya setiap ujian yang datang kepada kita merupakan tarbiyyah dari Allah.
Mengapa harus kita berduka cita? Allah kan ada. Jangan kita bergantung terhadap yang lain selain dari Allah. Allahu somad..Allah adalah tempat pergantungan kita. Nureen..harap ukhti bersabar. Allah sedang menguji mu dan juga diri ku. Al-Ma'thurat-seharusnya menjadi bacaan 'wajib' harian pagi dan petang..sebagai memohon perlindungan pada Allah bermula seawal subuh hinggalah ke esok hari. Ku memohon maaf kiranya diri ku yang jauh kurang memberi dorongan dan semangat pada mu..namun doa untuk sahabat dari kejauhan akan selalu ku pinta padaNYA. Tabahkan hati mu..Allah itu lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba-hambaNYA..Kau kuat Nureen!! Wahai Allah Tuhan yang membolak-balikkan hati manusia, Engkau teguhkanlah hati kami agar kami sentiasa mengingatiMU dan bersyukur ats segala kurniaanMU Ya Rabb.

[Ad-Dzaariyat:55]Dan tetaplah memberi peringatan, karena sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang mukmin.JADILAH KITA MUKMIN YANG MEMBERI PERINGATAN DAN MENERIMA PERINGATAN DARI SAUDARA MUKMIN YANG LAIN. ALLAHUMMA AMIN YA RABB.

1 comment:

Cahaya petunjuk said...

salam rindu dari nureen utk hijab...syukron jazilan ya ukhti (^.^).
engkau sentiasa disaat kukesusahan...dari dl, hingga kini. moga pshbtn kita kekal sentiasa.InsyaAllah...
nureen kuat.tapi, bl nureen diam dan perempuan itu tidak berdiam diri, terus terusan m'hntr email, komen di chat box nureen n blog dia sndr, sebak hati ini.
hijab th peribadi nureen.hijab nilailah sndr...nureen xnk hasut.
slh nureen juga sbb degil, layan perempuan tue pd awlnya walaupun diberi amaran. tue la, bl lyn elok2 mcm nie plak jdnya. btllah apa shbt2 nureen katakn...insyaALLAH, nureen xkn lupa utk mpbykkn amalan2 itu.

P/S:walaupun kita jauh, namun sbnrnya kita dekat.dekat di hati, mcm tv9 =)