Nov 3, 2010

Inspirasi

Bismillah.

Inspirasi sangatlah diperlukan untuk menulis. Bilala saya dapat menulis blog seperti penulis hebat Saifulislam, Ummu Saif dan ramai lagila. Jawapannya terletak pada diri sendiri. Semakin banyak membaca, semakin banyak idea yang dapat. Ya Allah moga aku menjadi hambaMu yang rajin dan bersungguh dalam menuntut ilmuMu ya Rabb.

Bermula hari ini (InsyaAllah) tidak perlu lagi menduduki kertas peperiksaan. Saya akan fokuskan kepada thesis yang akan dibuat sepanjang menjalani praktikal nanti. Humm..tajuknya masih sedang dipikirkan..Siapa boleh bagi idea?...something about retailing (like my course: Retail Mgt).Ada gak terpikir tentang Halal Product or Halal Hypermarket..perlu specific lagi..InsyaAllah..Moga Allah kurniakan ilhamNya kepada ku.

Pengkuliahan kali ini adalah di lapangan bukan lagi di bilik2 mahupun dewan kuliah. Jadi bersedialah wahai diriku untuk bertemu dengan pelbagai latarbelakang manusia di alam pekerjaan nanti. Adakah aku mampu menghadapi....Jawapannya InsyaAllah ...biiznillah..

Tempoh praktikal akan bermula 29 Nov 2010 ini (Isnin) dan InsyaAllah berakhir pada 16 Apr 2011 (Sabtu) jadi tempoh lengkap adalah selama 4 bulan setengah.


Setakat ini dulu coretan sy..
Wallahu'alam~

*************************************************************************** 

Allahu yubarik alaih.MS

No comments: