Jul 3, 2009

Tazkirah for Today

Hadith ke-19

Jagalah Allah, Allah Menjaga mu

Dari Abu Al-Abbas Abdullah b. Abbas r.a berkata : Suatu hari aku berada di belakang Nabi s.a.w. lalu beliau bersabda, " Hai Anak, aku ajarkan pada mu beberapa kalimat : Jagalah Allah, nescaya Dia akan menjaga mu, Jagalah Allah nescaya Dia akan sentiasa bersama mu. Bila kau meminta sesuatu, mintalah kepada Allah & bila kau minta pertolongan kepada Allah, ketahuilah jika semua umat manusia bersatu padu untuk memberikan suatu kebaikan kepada mu nescaya mereka tidak dapat melakukannya kecuali dengan sesuatu yang telah ditulis oleh Allah bagi mu dan jika semua umat manusia bersatu padu untuk mencelakakanmu nescaya mereka tidak dapat mencelakakanmu kecuali dengan sesuatu yang telah ditulis oleh Allah bagi mu. Pena telah diangkat dan catatan telah kering " Hadith Riwayat Tarmizi..

2 comments:

roh_insan said...

"nescaya mereka tidak dapat mencelakakanmu kecuali dengan sesuatu yang telah ditulis oleh Allah bagi mu. Pena telah diangkat dan catatan telah kering " Hadith Riwayat Tarmizi.."

Ape pandangan saudari pd ujung hadith yg saudari paparkn ini?,dimane peranan bomoh yg menggunakan sihir seperti yg saudari maksudkn itu.

Salam

roh_insan said...

tak komen pun.